HRM / ХНМ
Танай байгууллага нийгмийн хариуцлагын хүрээнд хэр их сайн дурын ажил зохион байгуулдаг вэ?
Байнга | Тогтмол | Төвлөгөөг хөтөлбөртэй
28.44%
Заримдаа | Завтай болон боломжтой үедээ л
31.56%
Хичээдэг | Харамсалтай манайд ийм хөтөлбөр байхгүй
29.11%
Үгүй | Заавал ийм хөтөлбөр байх шаардлаггүй
10.89%
HRM- Дасан зохицол
- 2009 / 03 / 15
Ажилчдын тэтгэмжийн нэхэмжлэхийг шалгах жагсаалт (L2)

Ажилчдын нэхэмжлэхийг шалгах жагсаалт

 ÐÐ¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð´Ñ‹Ð½ тэтгэмжийн нэхэмжлэхийн асуудлыг шийдвэрлэх эхэн үе маш чухалд тооцогддог. Дараахи зүйлд анхаарлаа хандуулах нь чухал. Үүнд:

 Ð¨ÑƒÑƒÐ´ авах арга хэмжээ

  •  Â·        Ð°Ð½Ñ…ан шатны тусламж үзүүлэх ажлыг зохицуулах
  • ·        ÑÐ¾Ð½Ð³Ð¾Ð¶ авсан эмнэлгийн байгууллага руу гэмтсэн ажилчнаа дагаж очих
  • ·        Ñ‚охиолдсон явдлын талаар компанийхандаа мэдэгдэх
  • ·        Ð³ÑÑ€ бүлд нь мэдэгдэх
  • ·        Ð³Ð¾Ð¼Ð´Ð»Ñ‹Ð³ хянаж үзэх хариуцлагатай хүн гаргах

 Ð­Ñ…ний өдөрт

  •  Â·        ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð°Ð½Ð¸Ð°Ñ гадуур ажилладаг талд (даатгалын компани эсвэл гуравдагч этгээдийн захиргаа) гомдлын талаар мэдэгдэх
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð¸Ð½Ð´ олгох тэтгэмжээр гэмтлийн зардлыг нөхөж чолох эсэхийг урьдчилан тодорхойлох
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð¸Ð½, түүний гэр бүлтэй гомдол барагдуулах процедур, олгох боломжтой тусламж, ажилчны эрүүл мэнд хэвийн байдалдаа орох зэргийг компаний байнга сонирхож байгаа талаар зөвлөж ярих
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð¸Ð½ буюу түүний гэр бүлийнхний байдалд анхаарал тавих

 
Эхний долоо хоногт

  •  Â·        ÑÑ…ний төлбөрийн асуудлыг зохицуулах
  • ·        Ð¾Ð½Ð¾Ñˆ, эмчилгээний төлөвлөгөөг олж мэдэх үүднээс эмчилж буй эмчтэй нь ярилцах
  • ·        ÑÐ¼Ñ‡Ð¸Ð»Ð³ÑÑÐ½Ð¸Ð¹ нөхөн сэргээлт шаардлагатай эсвэл зохих ёсоор хийгдэж байгаа эсэхэд үнэлгээ өгөх
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ð´Ð°Ð° эргэн орох үеийн төлөвлөгөө боловсруулах
  • ·        ÑˆÑƒÑƒÐ´Ð°Ð½ хүргэх
  • ·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚эж бэртсэн ажилчин, түүний гэр бүлтэй холбоотой байх

 Ð­Ñ…нйи сард

  •  Â·        ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð°Ð½Ð¸ санаа тавьж байгааг харуулах үүднээс ил захидал илгээх, утсаар ярих, очиж уулзах арга хэмжээ авах
  • ·        Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð¼Ð¶Ñ‚ой бол Ó©Ó©Ñ€ бие даасан эмчээс эмчилгээний дүгнэлт гаргуулах
  • ·        ÑÐ¼Ñ‡Ð¸Ð»Ð³ÑÑÐ½Ð¸Ð¹ талаар шинээр авсан мэдээлэлд үндэслэн эмчилгээний төлөвлөгөөг дахин эргэж харах
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ð´Ð°Ð° эргэн орох үеийн төлөвлөгөөг шинэчлэх
  • ·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚эж бэртсэн ажилчин, түүний гэр бүлтэй холбоотой байх

 Ð‘айнга хийгдэх зүйл

  •  Â·        ÑÐ¼Ñ‡Ð¸Ð»Ð³ÑÑÐ½Ð¸Ð¹ төлөвлөгөөг дахин шинэчилж байх
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ð´Ð°Ð° эргэн орох үеийн төлөвлөгөөг шинэчлэх
  • ·        ÑÑƒÐ²Ð¸Ð»Ð»Ñ‹Ð½ газарт нөхөн сэргээх эмчилгээ хийлгэх асуудлыг авч үзэх
  • ·        Ð°Ñ€Ñ…аг өвчинтэй бол түүнийг авч үзэх
  • ·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚эж бэртсэн ажилчин, түүний гэр бүлтэй гол холбоотой байх

 ÐœÑÐ´ÑÑÐ»ÑÐ» цуглуулахтай холбогдсон жагсаалт

Нэхэмжлэхийг хянаж үзүүлэхээр бизнес эрхлэгч өөрөө эсвэл хэн нэгнийг томилсон эсэх. Нэхэмжлэхийг хянаж үзэх хүнд мэдээлэл цуглуулахад нь зориулж дараахи зөвлөгөөг өгье. Үүнд:

 ÐÐ¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð½Ñ‹ тухайд

  •  Â·        Ð½ÑÑ€, хоч, овог
  • ·        Ð¾Ð´Ð¾Ð¾Ð³Ð¸Ð¹Ð½ ба өмнөх хаяг (эдгээр хаягаар амьдарч байсан хугацаа)
  • ·        ÑÑƒÑƒÑ€Ð¸Ð½ ба гар утасны дугаар, пэйжерийн дугаар
  • ·        Ð½Ð¸Ð¹Ð³Ð¼Ð¸Ð¹Ð½ даатгалын дугаар, жолооны үнэмлэхийн дугаар
  • ·        Ñ…үйс
  • ·        Ñ‚өрсөн он, сар, өдөр
  • ·        Ð³ÑÑ€Ð»ÑÐ»Ñ‚ийн байдал
  • ·        Ñ‚эжээлгэгчид, гэр бүлээс шууд харьцах хүний хаяг
  • ·        Ñ…амаатан бус хүний хаяг
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ð´ орсон он, сар, өдөр (боломжтой бол ажилд авсан мужийн нэр)
  • ·        Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð¼Ð¶Ñ‚ой бол ажлын ангилал (даатгалын ангилал буюу компаний ангилал)
  • ·        Ñ‚ээврийн хэрэгсэл (хэлбэр, жил, үнэмлэхийн дугаар)
  • ·        ÑÐ¾Ð½Ð¸Ñ€Ñ…ол—хоббинууд
  • ·        Ñ‚ухайн улсын иргэн болсноос хойшхи хугацаа

 Ð“эмтэл бэртлийн тухайд

  •  Â·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚эл бэртэл авсан цаг, огноо
  • ·        Ð½Ð°Ñ барсан өдөр (боломжтой бол)
  • ·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚эл бэртлийн байдал
  • ·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚эл, бэртлийн мөн чанар (үе мөч, булчингийн гэмтэл, ясны хугарал гэх мэт)
  • ·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚сэн биеийн хэсэг; гэмтэл авсан биеийн хэсэгт өмнө нь бэртэл гарч байсан эсэх
  • ·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚элд хүргэсэн эх үүсвэр (машин, багаж, барилга гэх мэт)
  • ·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚лийн хэлбэр (унах, юманд эсвэл машинд өртөх, хэтэрхий чармайсан, сэтгэл санааны тавгүй байдалд орох)
  • ·        Ð³ÑÑ€Ñ‡Ò¯Ò¯Ð´
  • ·        Ð°Ð¶Ð»Ñ‹Ð½ процесстэй холбоотой эсэх (өргөх, зөөх гэх мэт)
  • ·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚лийн талаар хэнд мэдэгдсэн
  • ·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚лийн тухай эхний маягтыг хэн бөглөсөн болох
  • ·        Ò¯Ð¹Ð»Ð´Ð²ÑÑ€ буюу түүний байршил
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»
  • ·        Ð¼ÑÐ´ÑÑÐ½Ð´ дурьдсан гэмтсэн цаг, огноо
  • ·        Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð¼Ð¶Ñ‚ой бол ээлжийг мэдэх

 ÐÑÑ…эмжлэхийн тухайд

  •  Â·        Ð°Ð¶Ð¸Ð» олгогчид анх мэдэгдсэн огноо
  • ·        Ñ…энд хэн мэдэгдсэн болох?
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð½Ñ‹ тэтгэмжийн нэхэмжлэхийн тухай ажил олгогчид мэдэгдсэн огноо
  • ·        Ð´Ð°Ð°Ñ‚галын буюу үйлчилгээний компанид мэдэгдсэн огноо
  • ·        ÑƒÐ»ÑÑ‹Ð½ байгууллагад мэдэгдсэн огноо
  • ·        Ñ‚ухайн гэмтлийн улсын дугаар
  • ·        Ð´Ð¾Ð»Ð¾Ð¾ хоногийн дундаж цалин
  • ·        Ñ‚этгэмжийн хувь хэмжээ
  • ·        ÑÑ€Ò¯Ò¯Ð» мэндийн үйлчилгээ үзүүлэгч
  • ·        ÑÑ€Ò¯Ò¯Ð» мэндийн үйлчилгээний өртөг
  • ·        Ð±ÑƒÑÐ°Ð´ алдагдсан тэтгэмж (ажил олгогч цалинтай амралт, эрүүл мэндийн тэтгэмж гэх мэтийг олгохоо байсан эсэх?)
  • ·        Ó©Ó©Ñ€ бусад тэтгэмж авсан эсэх
  • ·        Ð±ÑƒÑÐ°Ð´ тэтгэмжээс харилцан суутгах
  • ·        Ñ…өдөлмөрийн чадваргүйд тооцсон огноо
  • ·        ÑÑ…ний төлбөр хийсэн огноо
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ð´Ð°Ð° эргэн орох үеийн төлөвлөгөө
  • ·        Ñ‚ухайн хэргийг хаасан огноо
  • ·        ÑÐ¼Ñ‡Ð¸Ð»Ð³ÑÑÐ½Ð¸Ð¹ хамгийн сайн үр дүнд хүрсэн огноо
  • ·        ÑÑ€Ò¯Ò¯Ð» мэнд муудсан зэрэг
  • ·        Ð°Ð»Ð´Ð°Ð³Ð´ÑÐ°Ð½ хоногууд
  • ·        Ð½Ð¸Ð¹Ñ‚ төлбөрийн хэмжээ
  • ·        Ð½Ó©Ó©Ñ†
  • ·        ÑÑƒÐ²Ð¸Ð»Ð°Ð»Ñ‹Ð½ нөхөн сэргээх эмчилгээний үйл ажиллагаа
  • ·        Ð¾Ñ€Ð»ÑƒÑƒÐ»Ð°Ð»Ñ‚ (гуравдагч тал хариуцлага хүлээх эсэх?)
  • ·        Ñ…оёр дахь гэмтлийн санхүүжилтийн боломж
  •  Ð“эмтсэн ажилчнаас амаар мэдүүлэг авах
  •  Â·        ÑÓ©Ñ€Ó©Ð³ байдалд хүргэхгүйн тулд ярилцлага хийх
  • ·        Ð°Ð½Ñ…аарал тавьж байгаа болон түүний сэтгэл санааг ойлгож байгаагаа харуулах
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð¸Ð½Ð´Ð°Ð° ярих боломж олгох
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð½Ð°Ð° яаруулах хэрэггүй
  • ·        Ð¾ÑÐ»Ñ‹Ð½ байдлыг дахин үнэлж үзэх
  • ·        Ð¾ÑÐ»Ñ‹Ð½ үеийн фото зураг эсвэл видео бичлэгийг шалгах

 Ð“эмтсэн ажилчнаас бичгээр мэдүүлэг авах

  •  Â·        Ð¼ÑÐ´Ò¯Ò¯Ð»ÑÐ³ авсан газраа тэмдэглэх
  • ·        Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð¼Ð¶Ñ‚ой бол ажилчнаараа мэдүүлэг бичүүлж авах
  • ·        Ð¼ÑÐ´Ò¯Ò¯Ð»Ð³Ð¸Ð¹Ð³ бэхээр бичсэн байх
  • ·        Ð¼ÑÐ´Ò¯Ò¯Ð»Ð³Ð¸Ð¹Ð³ гэмтэл авснаас хойш удалгүй авах
  • ·        Ð±ÑÑ€Ñ‚эхийн өмнө ба хойшхи ажилчны байдлыг тодорхойлох
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð¸Ð½, гэрчүүдээр мэдүүлэгт гарын үсэг зуруулах
  • ·        ÑÐ¼Ð°Ñ€ нэг өөрчлөлт тусгагдах бүрд ажилчин гарын үсгээ зурсан байх
  • ·        Ð¼ÑÐ´Ò¯Ò¯Ð»Ð³Ð¸Ð¹Ð½ нэг хувийг ажилчинд өгөх
  • ·        Ð¼ÑÐ´Ò¯Ò¯Ð»ÑÐ³ өгсөн огноо, цагийг бичих

 Ð“эрчүүдээс амаар мэдүүлэг авах

  •  Â·        Ð¾ÑÐ¾Ð» болсон цаг хугацаанд гэрчийн байсан байршлыг Ñ‚эмдэглэх
  • ·        Ð³ÑÐ¼Ñ‚сэн ажилчин, гэрч хоорондын холбоог бичих
  • ·        Ð³ÑÑ€Ñ‡Ò¯Ò¯Ð´Ñ‚эй дангаар ярилцлага хийх
  • ·        Ð³ÑÑ€Ñ‡Ð¸Ð¹Ð³ яаруулах хэрэггүй
  • ·        Ð¼ÑÐ´Ò¯Ò¯Ð»Ð³Ð¸Ð¹Ð³ урьдчилан бэлтгэж давтаагүй байхад анхаарах

 Ð“эрчүүдээс бичгээр мэдүүлэг авах

  •  Â·        Ð³ÑÑ€Ñ‡ мэдүүлгээ бэхээр бичсэн байхад анхаарах
  • ·        Ð¼ÑÐ´Ò¯Ò¯Ð»Ð³Ð¸Ð¹Ð³ гэмтэл авснаас хойш удалгүй авах
  • ·        Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð¸Ð½ бэртэхээс өмнө, тэр үед болон түүнээс хойшхи үйл хөдлөлөө бичсэн байхад анхаарах
  • ·        Ð¼ÑÐ´Ò¯Ò¯Ð»ÑÐ³Ñ‚ээ гарын үсэг зурж аливаа өөрчлөлтөд гарын үсгээ зурсан байхыг гэрчээс шаардах
  • ·        Ð¼ÑÐ´Ò¯Ò¯Ð»ÑÐ³ өгсөн огноо, цагийг бичих
  • ·        Ð¼ÑÐ´Ò¯Ò¯Ð»Ð³Ð¸Ð¹Ð½ нэг хувийг гэрчид өгөх

 Ð¥ÑÑ€ÑÐ² шүүхээр шийдвэрлэх бол

  •  Â·        ÑˆÒ¯Ò¯Ð³Ð´ÑÐ³Ñ‡Ð¸Ð¹Ð½ өмгөөлөгч, хуулийн компани
  • ·        Ð½ÑÑ…эмжлэгчийн өмгөөлөгч, хуулийн компани
  • ·        ÑˆÒ¯Ò¯Ð³Ñ‡
  • ·        ÑˆÒ¯Ò¯Ñ…ийн зардал (төлөхөөсөө илүү зарцуулдаг уу?)
  • ·        Ð¼Ð°Ñ€Ð³Ð°Ð°Ð½ үүссэн түүх
  • ·        Ñ‚өлбөр

Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
Сэтгэгдэл бичих
- 2021 / 07 / 30
Шинэ ажилтнууд гэдэг нь ажилд орсоны эхний 1-3 сарыг дадлагажих хугацаагаар ажиллаж байгаа ажилтнууд бөгөөд энэ хугацаанд уг ажилтан тухайн албан тушаалд тэнцэж байгаа эсэхийг тодорхойлно.
Харвардын Их Сургуулийн туслах профессор Франчеко Жино “Бид хувь хүний онцлог, зан төлвийг таньж, ажлын байрандаа өөрийн чадамжаас илүү зүйл бий болгох боломжоор хангах юм бол тэд ажилдаа илүү сэтгэл хангалуун байж илүү их их гүйцэтгэл сайтай ажиллах болно” гэжээ.
- 2021 / 07 / 21
Хүн хэдий чинээ нүдэнд дулаахан байна, төдий чинээ богино хугацаанд шинэ хамт олонтойгоо сайхан харьцааг тогтоож чаддаг. Энэ үед анхны сэтгэгдэл хамгийн тогтвортойгоор үлддэгийг анхаараарай.
- 2021 / 07 / 19
-2020 / 02 / 15
"Ажил үүрэг даалгах төлөвлөгөө"-г 1-2 долоо хоног хэрэглэж, ажил үүрэг бүр (чухал буюу хар бор ажлын аль нь) таны цагийг хэрхэн авч байгааг тодорхойл. Та амархан даалгаж болох зарим ажилд маш их цаг зарцуулдагаа олж мэдэж болно.
-2020 / 02 / 14
Хамтран ажиллаж байгаа хүмүүсдээ хүндэтгэлтэй хандах хэрэгтэй. Бусдыг хүндлэнэ гэдэг харилцааны маш чухал хэсэг юм. Тэгвэл Хүндэтгэл гэж юу вэ? Хүндэтгэл нь маш олон янзын хэлбэрээр илэрдэг. Эдгээрээс хэдэн жишээ дурьдвал : Хамтран зүтгэгч нөхөддөө хүндэтгэлтэй хандан хувийн үзэл бодол, зан чанарын хувьд танаас өөр хүн гэдгийг нь харгалзан үзэх нь чухал. Энэ ялгаа нь эхэндээ жижиг зүйл мэт санагддаг цаашдаа ямар үр нөлөөтэй байх нь хэрхэн зөв шийдэл гаргахаас хамаарна. Хүмүүсийн үзэл бодлыг ялгаатай байдлыг хүлээн авч хүндэтгэлтэй хандсанаар та сайн үр дүнд хүрч шилдэг ажилтан болоход нэг алхам ойртон очлоо гэсэн үг.
-2020 / 02 / 09
Ажлын байрны эерэг хандлагатай соёл бол аливаа байгууллагыг амжилтанд хүргэх гол бүрэлдэхүүн хэсэг юм. Зөв соёлыг байгууллагадаа нутагшуулах нь олон учир шалтгаантай. Ёс суртахууны төлөв байдлаас эхлүүлээд байгууллагадаа эерэг чиг хандлагатай соёлыг бий болгосноор байгууллага эрүүл, баттай оршин тогтнож чадах бөгөөд ажилтнууд бие биенээ дарамтлах, ялгаварлан гадуурхах гэх мэт сөрөг хандлага бага байх болно.
HR Фото